Najprometniji mostovi u Beogradu

Mostovi su, od kad je sveta i veka, olakšavali saobraćaj i spajali naizgled nespojive delove planete, a sve to radi premošćavanja prirodnih ili veštačkih prepreka. Mostovi su izuzetno značajan deo infrastrukture svakog grada u svetu, pa su i mostovi u Beogradu bitni za njegov razvoj, a ujedno doprinose i njegovoj grandioznosti i lepoti.

Beograd, sa svojom komplikovanom infrastrukturom i dvema rekama, jedan je od gradova koji mostovima može zahvaliti na mnogo čemu – oni spajaju delove Beograda i čine ih dostupnijim milionima koji u njemu žive ili kroz njega prolaze. Ipak, iako mostovi u Beogradu olakšavaju kretanje vozilima i premošćavaju prepreke – činjenica je i da se saobraćaj na njima neretko pretvara u haotičan prikaz – u gužvu.

Naravno, Potrčko na ovo uvek računa, a zna sve cake i načine da izbegne gužvu i dostavi vam robu u najkraćem mogućem roku. Pritom, često se koristi najvažnijim i najkorisnijim mostovima Beograda kako bi stigao na željenu adresu, a na njima vešto izbegne metež. U nastavku teksta saznajte koji su to najvažniji mostovi Beograda koji se najčešće koriste u ovom gradu.

Brankov most – najpoznatiji most u Beogradu

Brankov most u Beogradu spaja centar grada sa Novim Beogradom, a isto kao i Gazela – prelazi preko reke Save. Brankov most dug je čak 450 m, a verovatno je najpoznatiji kada su u pitanju mostovi Beograda.

Brankov most je drugi najprometniji most prestonice – odmah nakon Gazele. Pre Brankovog, na ovom mestu se nalazio Most kralja Aleksandra, izgrađen 1934. godine. Ovaj most porušen je tokom Drugog svetskog rata, međutim, ubrzo nakon toga – 1953. godine, podignut je Most bratstva i jedinstva – Brankov most.

Mnogi misle kako ovaj most danas ovako kolokvijalno nazivamo zbog toga što je pisac Branko Ćopić sa njega izvršio samoubistvo, međutim, istina je da su Brankov most u Beogradu građani tako nazivali i pre ovog nemilog događaja – jer se nadovezuje na Brankovu ulicu (nazvanu po Branku Radičeviću).

Brankov most noću

Most Gazela – najkorišćenija beogradska ćuprija

Most Gazela najkorišćeniji je most Beograda – dnevno preko njega pređe oko 150.000 vozila, iako je predviđen za mnogo manji broj. Jasno je da, uz ovoliki broj vozila, onda često bude pogođen i čuvenim jutarnjim i popodnevnim špicom, odnosno dosadnim gužvama u saobraćaju.

Potrčko ovo zna, pa uvek nađe brži put da stigne na mesto koje ste zatražili. Ipak, kada na Gazeli nije gužva, nekada se Potrčko koristi i njom – ona se pruža iznad Save i spaja Beograd sa Novim Beogradom. Gazela most je bio ponos i dika Beograda, bio je deo auto-puta Bratstvo i jedinstvo, a danas auto-puta E75, odnosno A1, pa se često koristi i kod putnika koji prolaze kroz Beograd, a ne samo onih koji u njemu žive.  

Gazela je građena u periodu od 1966. do 1970. godine, a na ovom mostu, dugom 322 m,  je sve bilo sasvim u redu dugi niz godina – sve dok nije uočena velika pukotina na njegovoj sredini. Tada je, 2010.-2012, obavljena konstrukcija, pa most Gazela u Beogradu i danas predstavlja najprometniji most ove metropole.

Pančevački most – dunavski most Beograda

Evo i jednog beogradskog mosta koji premošćuje Dunav – Pančevački most. Sem njega, preko Dunava u Beogradu prelazi i Pupinov most, pušten u rad 2014. godine. Pančevački most dosta je stariji od njega – otvoren je 1935. godine, srušen tokom II svetskog rata 1941, a obnovljen 1946. godine.

S obzirom na to da je Pančevački most, sem Pupinovog, jedini način prelaska na delove Beograda kao što su Borča, Ovča, Krnjača i na grad Pančevo. Mnogi Pančevci rade u Beogradu, a i ako ne rade – često ga posećuju. Pančevački most zato je jedan od najkorišćenijih mostova u Beogradu, a kao i ostala dva koja smo nabrojali – zbog toga je često sklon gužvama.

Ipak, Potrčko tačno zna kada je gužva na Pančevačkom mostu, pa onda iskoristi druge načine da u najkraćem mogućem roku stigne do Vas. Zato, ne sumnjajte u Potrčkovu brzinu- on prati stanje na mostovima, a sem o njima, zna sve i o drugim saobraćajnicama Beograda.